Sidor

måndag 28 september 2015

Jag har två händer

Denna lek/ sketch är en där lekledaren utför leken med ett par frivilliga. De frivilliga skal väljas oc alla förutom en av de frivilliga förs ut från rummet så att de inte hör vad som pågår inne. Lekledaren ber deltagaren sätta sig på stolen/golvet. Lekledaren sätter sig mittemot, relativt nära. Lekledaren börjar:
”Jag har två händer, vet du vad jag kan göra med dem?” (paus, ge tid åt deltagaren att regera)
”Vill du att jag skall göra det?”
Lekledaren skakar hand med deltagaren.
”Jag har två armar, vet du vad jag kan göra med dem?” (paus, ge tid åt deltagaren att reagera)
”Vill du att jag skall göra det?”
Lekledaren kramar deltagaren.
”Jag har två läppar, vet du vad jag kan göra med dem?” (paus, ge tid åt deltagaren att reagera)
”Vill du att jag skall göra det?”
Lekledaren tar fram sitt finger och gör indianljud och leken tar slut. Nu kan nästa deltagare tas in och det samma kan upprepas.

Att tänka på: leken kan bli väldigt närgången, kan det vara bra att

Förberedelser: Ställ två stolar ganska nära mot varandra. Man kan också välja att sitta på govlet och då skippar man stolarna.

Material:
Kortpacke

Inga kommentarer: